مشاور املاک امیران

چگونه یک مشاور املاک موفق باشید؟(بخش اول)
  • چگونه یک مشاور املاک موفق باشیم؟

 

شغل مشاور املاک قدمت نسبتا زیادی دارد اما با گذشت زمان، افزایش جمعیت و البته رشد فناوری این شغل نیز مانند همه‌ی ابعاد زندگی دستخوش تغییراتی شده است

 

 1.ارتباطاتی مؤثر برقرار کنید

اگر خوش‌برخورد نباشید و ارتباطات ضعیفی داشته باشید، کارتان به‌خوبی پیش نخواهد رفت. مشاورین املاک خوب و باتجربه با مراجعین خود در ارتباطی پیوسته هستند و به آنها کمک می‌کنند تا در مورد قیمت‌ها، مشتریان، فروشندگان و اطلاعات مختلف دیگر دید درست و خوبی پیدا کنند.

به‌عنوان یک مشاور املاک موفق که به تمامی ابعاد بازارخرید و فروش ملک به‌خوبی اشراف دارد، باید با نظم و دقت شبکه‌ای ارتباطی برای خود طراحی کنید. چیزی مانند یک پایگاه داده از خریداران، فروشندگان، سرمایه‌گذاران و تمام ذی‌نفعانی که در جوش‌خوردن معاملات ملکی نقشی دارند. با این کار می‌توانید به شکل بهتری موارد مناسب را به هم پیوند دهید و در جریان شرایط بازار و تغییرات قرار بگیرید.

۲. فعال و پویا عمل کنید

اگر می‌خواهید یک مشاور املاک موفق باشید باید پویایی لازم را حفظ کنید و همواره به‌دنبال مواردی باشید که مناسب فروشنده یا خریدار است، و با دقت طرفین را در جریان نکات لازم بگذارید. در خلال این ارتباطات و فعالیت‌هایی که انجام می‌دهید، امورات بهتر پیش می‌ٰروند و شاید با افراد جدیدی نیز ارتباط برقرار کنید که در نهایت به پیشبرد هرچه بهتر معاملات و راضی بودن طرفین مذاکره بینجامد.

 

۳. شنونده‌ی خوبی باشید

مشاور املاک خوب باید شنونده‌ی خوبی هم باشد. یعنی به‌اندازه صحبت کند و به خواسته‌ها و نیازهای مراجعین‌اش دقت کافی داشته باشد تا بتواند آنها را به‌درستی برآورده کند. اگر می‌خواهید یک مشاور املاک موفق باشید، نباید فقط خودتان حرف بزنید و با بلبل‌زبانی سر همه را ببرید. خوب و دقیق گوش کنید تا با ارباب رجوع به یک نتیجه‌ی مشترک و مناسب برسید و به تمامی سوالات خریداران خانه به خوبی پاسخ دهید.

 

۴. مشتریان را شخصیت‌شناسی کنید

اگر مشاور املاک خوبی باشید، باید مشتری را به سرعت و دقت بشناسید. شیوه‌ی ارتباط و هماهنگی با افراد مختلف متفاوت است. بعضی از افراد دوست دارند که از طریق تماس‌های مکرر با شما در ارتباط باشند. در حالی‌که عده‌ای دیگر تمایل دارند تا دورادور با شما ارتباط داشته باشند.

با شناخت اخلاق و روحیه‌ی مشتری راه ارتباط مناسب با او را پیدا کنید تا رضایت او هرچه بیشتر جلب بشود.